Kako uspješno pokrenuti novi posao?

Kako uspješno pokrenuti novi posao?

Autor Predrag Pajić

 

Osnivanje sopstvenog posla i preuzimanje uzda u svoje ruke, iako možda izgleda  zastrašujuće, može biti jedan od najuzbudljivijih koraka naprijed u vašoj karijeri. Nudi vam potencijal da sami odredite svoje radno vrijeme, radno opterećenje i smjernice. Pokretanje vlastitog posla može vam ponuditi karijeru o kojoj ste oduvijek sanjali ali nije bez zamki.

Ako je pokretanje posla nova teritorija za vas, prolazak kroz sfere birokratije, ulaska na već prezasićeno tržište, postojanje neprincipijelne konkurencije može biti biti nepremostiva staza sa preponama. Zbog toga,  na početku razmišljanja o pokretanju posla razmislite o angažovanju navigacije (mentora) koja će vas u najkraćem vremenskom roku i najkraćem putem dovesti do trenutka kad se počinjete primarno baviti samo svojim osnovnim djelatnostima.

Znanje, poznavanje tržišnih prilika i proceduralnih pravila će sigurno doprinijeti efikasnom plasiranju kompanije a zatim i brenda  kompanije  a samim tim  znanje kao resurs identifikuje se kao ključ uspjeha ili neuspjeha pokretanja novog posla.

U osnovi je priprema ključna za sve nove poduhvate. Početak planiranja pokretanja vašeg poslovanja mjesecima prije vašeg potencijalnog datuma izlaska stavlja vas u najbolji mogući položaj za uspjeh ili bar daje dovoljno vremena da se adekvatno pripremite i pružite sebi dovoljno dobro uporište. Inicijalno predstavljanje pri ulasku na tržište znači i ulazak u umove vaših potrošača a utisak koji stvorite od samog početka može se dugo zadržati u vašem poslu.

Ako pokušamo da “svarimo” i primjenimo savjete i trikove nekih uspješnih preduzetnika i osnivača kompanija  na nekoliko poslovnih strategija, kako biste osigurali da se do svog ulaza na tržište zadržite mjesto u limizini a a ne malom fići, mogli bismo definisati nekoliko ključnih faktora za uspješno pokretanje novog posla:

  • Kad počnete razmišljati o pokretanju svog posla, trebali biste već imati profinjenu i dobro definisanu poslovnu ideju, poslovni subjekt, ime i jasnu ideju šta vam tačno znači uspjeh u poslu;
  • Kvalitetno i orginalno brendiranje je primarna prodajna tačka i može biti ključ za postizanje tržišne prednosti nad konkurencijom;
  • Rano ostvarenje komunikacije s medijima i relevantnim privrednim uticajima ključno je za postizanje medijske pokrivenosti u adekvatnom vremenu;
  • Korišćenje popularnih blogera, zvijezda društvenih medija ili istaknutih kupaca slanjem besplatnih uzoraka vašeg proizvoda u zamjenu za iskrene kritike može predstaviti vaš proizvod potpuno novoj bazi potencijalnih kupaca i nastaviti stvarati uzbuđenje do službenog predstavljanja;
  • Počnite razvijati vlastito sljedbeništvo na društvenim mrežama;
  • Identifikujte i istražite svoje ciljno tržište kako biste svoju komunikaciju mogli prilagoditi njihovim interesima;
  • Učinite svoj brend vidljivim u relevantnim razgovorima i redovito komunicirajte s uticajnim osobama i liderima u privredi.
  • Razmislite o planiranju proizvoda ili poslovnog događaja kako biste zvanično najavili pokretanje svog novog posla. Jedinstveni i dobro skrojeni događaj može biti izvrstan način da se nadoknadi višemjesečna solidna marketinška podloga i djeluje kao katalizator da poslovanje podstaknete na još širu publiku i
  • Iskoristite svoju vidljivost tako što ćete ljudima olakšati učenje o vašem proizvodu, povezujući širi marketing sa besplatnim probnim verzijama, preuzimanjima materijala i video zapisima o proizvodima.